Broscute cu alune si ciocolata (raw-vegan)

Reteta am preluat-o aproape in totalitate de pe blogul lui Kathy Patalsky, cea care a scris "365 Vegan Smoothies" (o carte draga mie care mi-a aratat ca smoothie-urile si shake-urile sunt de cel putin 365 feluri). Am gasit reteta mai demult si am "bookmark-at-o" salivand la pozele de pe blog, insa din lipsa de faina de cocos am facut-o abia acum. Kathy a facut iepurasi de Pasti, dar pentru ca nu stapanesc la fel de bine arta modelarii, am facut mingiute simple pe care le-am denumit broscute. Asta pentru ca seamana la forma cu broscutele de la cofetarie.
Odata ce am facut rost de ingrediente, broscutele sunt foarte usor de facut. Nu e nevoie de cuptor sau de robot. Si nici de foarte mult timp.



 Acestea sunt ingredientele pentru aproximativ 20 bucati. Nu trebuie folosite cantitati exacte, pentru ca vor iesi bune si comestibile oricare ar fi ponderea ingredientelor.

Umplutura de alune:
  • 200 g unt de arahide (un borcanel)
  • 200 g faina de cocos (eu am luat de la Biona, insa se poate face in casa din fulgi de cocos uscati in cuptor si apoi rasniti)
  • 2 linguri de ulei de cocos
  • 4 linguri sirop de artar (se poate inlocui cu miere sau sirop de agave)
Glazura de ciocolata:
Glazura de ciocolata se poate face in doua feluri.
  • fie amestecam: 200 g unt de cacao topit+o lingura ulei de cocos+o lingura cacao+o lingura indulcitor)
  • fie topim  2 tablete de ciocolata neagra
Eu am facut initial prima varianta de glazura, dar neavand suficient unt de cacao incat sa imbrac toate broscutele, am ajuns sa folosesc o combinatie intre cele doua. A iesit foarte buna.

Cum se fac?
Amestecam untul de arahide, faina de cocos, indulcitorul si uleiul de cocos topit. De data asta am lasat robotul (si pe Andi) sa se odihneasca si am folosit spatula de silicon si un bol pentru a amesteca ingredientele :). Am bagat compozitia la congelator pentru 5 minute pentru a putea fi modelata mai usor. Apoi am modelat mingiute de marimea unor bomboane Raffaello si le-am lasat din nou la congelator pana cand am pregatit glazura de ciocolata. Dupa ce le-am scos, am turnat imediat peste ele glazura (bomboanele fiind reci, glazura se intareste aproape instant).

Pot fi consumate imediat.
Se pastreaza la frigider si se consuma imediat ce sunt scoase de la rece, daca nu vrem sa ne umplem degetele de ciocolata.




Comments

Popular Posts