Paine fara faina si fara drojdie

Am mai incercat de cateva ori sa fac paine de casa, dar fiindca ma incapatanam sa nu folosesc deloc faina alba in compozitie, mi-au iesit de fiecare data niste pietroaie numai bune de spart nuci de cocos. M-am hotarat sa renunt la ingredientele rafinate (aici intra faina alba), dar nu gasisem nicio reteta de paine la cuptor care sa nu o contina. Pana cand am ajuns la painea asta, care pe langa faptul ca n-are faina, n-are nici drojdie (care am inteles ca se lipeste de intestine). E foarte consistenta si in acelasi timp ajuta la digestie prin prezenta taratelor de psyllium si a semintelor de in. 
Reteta am luat-o de aici, dar a fost preluata la randul ei de pe un alt site dragut, care se numeste My New Roots. Varianta revizuita si adaugita (de mine) o gasiti mai jos. Si e atat de simpla, incat chiar si un barbat ar putea s-o faca!



Ne trebuie:
  • o cana si jumatate de fulgi de ovaz
  • 1 cana cu seminte de floarea soarelui (a doua oara am pus si de dovleac)
  • 1/2 cana seminte de in (eu am folosit in brun si in auriu)
  • 1/2 cana cu nuci (aveam migdale, caju, alune de padure)
  • 4 linguri cu tarate de psyllium
  • 2 linguri cu seminte de chia
  • 1 lingurita cu sare de mare
  • 1 lingurita cu miere (optional)
  • 3 linguri cu ulei presat la rece (floarea soarelui, dovleac, masline, cocos, etc)
  • o cana si jumatate de apa calduta

Preparare: 
Se maruntesc toate ingredientele uscate in robotul de bucatarie (in reteta originala am vazut ca nu erau maruntite, asa ca va trebui sa testez candva si varianta asta).  Se adauga uleiul, mierea si apa calduta si se amesteca pana la omogenizare. Compozitia rezultata se toarna intr-o forma de cozonac tapetata cu hartie de copt si se lasa 2 ore sau peste noapte (cica sa se odihneasca). Se coace la cuptorul preincalzit (nu stiu cate grade ca am cuptor pe gaz, dar undeva pe treapta medie) timp de 30 minute. Dupa astea 30 minute, se scoate din forma si se coace pe cealalta parte, direct pe grilajul cuptorului, inca 30-40 minute (timp in care va degaja un miros demential).
Se feliaza abia dupa ce s-a racit si se pastreaza la frigider.

Merge foarte bine atat in combinatiile sarate cat si in cele dulci. Eu am mancat-o cu pate vegetal, cu salata, cu magiun de prune sau cu miere. 
Morala: nu trebuie sa renunti la paine ca sa mananci sanatos.


Comments

  1. Aceasta am facut-o de mai multe ori in cuptor cu gaz.Am schimbat cuptorul, e pe curent si nu imi mai iasa bine.Se creapa pe jumatate.Ma gandesc ca e din cauza temperaturii,dar nu stiu la cate grade si cat timp sa o tin in cuptor.

    ReplyDelete
  2. Aceasta paine am facut-o de mai multe ori in cuptor cu gaz,si am fost multumita cum a iesit.Acuma em schimbat cuptorul, e pe curent si nu imi mai iasa bine.Se creapa pe jumatate.Ma gandesc ca e din cauza temperaturii,dar nu stiu la cate grade si cat timp sa o tin in cuptor.

    ReplyDelete
  3. Multumesc de mesaj. A fost realmente o supriza, avand in vedere ca nu am mai scris aici de 9 ani. Ma bucur ca ati incercat reteta de paine. La vremea respectiva si eu aveam tot cuptor pe gaz si am copt-o pe treapta cea mai mare, pentru ca nu avea putere prea mare. La cuptor electric as zice undeva la 180 grade, cam asta e corespondentul de la treapta maxima de pe gaz.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts